Μεταφραση αυτής της σελιδας

Τετάρτη, 28 Μαρτίου 2012

Κεντρικη και Νότια Αμερική

Η Διώρυγα του Παναμά


Ένα από τα λίγα θαύματα εφαρμοσμένης μηχανικής στο κόσμο, το Κανάλι του Παναμά πρέπει να είναι στη λίστα οποιουδήποτε ταξιδιώτη, ως ένα από τα μέρη που αξίζει να δει! Ενενήντα χρόνια μετά την ολοκλήρωση του, αυτή η ένωση μεταξύ των δύο μεγάλων ωκεανών είναι ακόμη ένα έργο ζωτικής σημασίας για την περιοχή, αλλά και για τις μεταφορές γενικότερα!
Οι ταξιδιώτες περνούσαν επί χρόνια από τον ισθμό που συνδέει τη Βόρεια και τη Νότια Αμερική γνωστό ως «Σταυροδρόμι του Κόσμου» αλλά μέχρι να φτιαχτεί το κανάλι, η διαδρομή από το ένα μέρος στο άλλο γίνονταν μέσω των ποταμιών της ζούγκλας!
ΙΣΤΟΡΙΑ
Ήδη από το 1501, οι άνθρωποι ονειρεύονταν μια γέφυρα νερού που να ενώνει τον Ατλαντικό Ωκεανό με τον Ειρηνικό, μέσα από τον ισθμό του Παναμά. Η προσπάθεια διάνοιξης της διώρυγας είχε αρχίσει απ' τα πολύ παλιά χρόνια. Πολλοί επιχείρησαν την εκτέλεση του έργου, αλλά οι εδαφικές ανωμαλίες, η διαφορά της στάθμης μεταξύ των δύο Ωκεανών και της παλίρροιας καθώς ο κίτρινος πυρετός έκαναν την κατασκευή προβληματική, αν όχι αδύνατη. Το 1859, τελείωσε η σιδηροδρομική γραμμή που διέσχιζε τον Ισθμό, αφού στοίχισε όμως πολλές απογοητεύσεις, κόπους και έξοδα. Φαινόταν, λοιπόν, πως τα πλοία θα συνέχιζαν να κάνουν το γύρο του Κέιπ Χορν, διαπλέοντας 8.000 μίλια παραπάνω. Παρόλ' αυτά, το 1876 οι Γάλλοι επιλέγουν και πάλι τον ισθμό του Παναμά σαν το ιδανικό μέρος για τη διάνοιξη της διώρυγας.κακή διαχείριση, η διαφθορά και η κλοπή οργίαζαν. Η προσπάθεια τερματίζεται άδοξα το 1888 με την πτώχευση της εταιρείας. Οι Γάλλοι εγκατέλειψαν το σχέδιο, αφήνοντας πίσω τους σκουριασμένα μηχανήματα και τάφους χιλιάδων εργατών.

Τελικά, το έργο ολοκληρώθηκε. Στις 26 Σεπτεμβρίου 1913, αφού πρώτα είχαν αναλάβει τη κατασκευή του οι Η.Π.Α. , 
Άνοιξαν οι υδατοφράκτες και τα νερά του Ατλαντικού γέμισαν την πρώτη σύρτη. Πυκνά πλήθη από υπερήφανους εργάτες μαζί με τις οικογένειές τους ζητωκραύγασαν καθώς το πρώτο πλοίο, το ρυμουλκό "Γκέιταν", σημαιοστολισμένο μπήκε σφυρίζοντας μέσα στο φράγμα. Οι μηχανικοί και οι επίσημοι βρίσκονταν επάνω στο ρυμουλκό.
Ύστερα από ένα χρόνο, στις 15 Αυγούστου του 1914 η Διώρυγα παραδόθηκε στη διεθνή ναυσιπλοΐα. Μέχρι το 2000 βρισκόταν κάτω από την οικονομική εκμετάλλευση των ΗΠΑ.

Δείτε τα παρακάτω βίντεο για να καταλάβετε πως λειτουργεί το κανάλι...


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Βιβλία που ακούγονται

O μικρός αναγνώστης